Ahad, 13 April 2014

Risiko Besarkan Zakar



Saiz purata zakar normal pada ketika tegang adalah pada saiz 3.5-4 inci. Saiz itu dianggap pendek. Tetapi sebilangan mereka rasa tidak puas, lebih-lebih lagi kepada mereka yang bertubuh rendah dan inginkan zakar lebih besar dan panjang. Ramai lelaki mencari petua untuk membesarkan zakar mereka. Perlu anda ingat bahawa, jika anda tersilap memilih kaedah membesarkan zakar, ia boleh merosak dan mematikan zakar anda!

Dibawah ini adalah kaedah-kaedah pembesaran zakar yang meragukan yang boleh membahayakan zakar anda serta terbukti TIDAK memberikan hasil yang diharapkan! Jangan membahayakan zakar anda dengan risiko kecederaan dan kecacatan selain membazirkan duit dan masa anda dengan kaedah-kaedah ini:


Pam Vakum Dan Pam Air, ELAKKAN! 


Pam vakum hanya mampu mengembangkan zakar anda untuk beberapa minit, bukan membesarkannya apatah lagi memanjangkan. Alat ini tidak sesuai untuk pelbagai keadaan. Selain itu pam diketahui boleh meninggalkan bekas, zakar boleh melecet bahkan kadang-kadang menyebabkan rasa kebas dan membuat zakar terasa sakit berdenyut-denyut. Pam ini mengisi zakar dengan udara. Cara ini hanya mengembangkan zakar beberapa minit tapi tidak boleh meningkatkan kapasiti darah di sel zakar yang sebenarnya sangat penting untuk mencapai pembesaran kekal.

Kerugian lain alat ini berisiko untuk anda mengalami mati pucuk sementara, berisiko melepuhkan zakar sehingga menyebabkan rasa sakit, dislokasi dan lebam, pendarahan dari kapilari yang membengkak dan terlalu banyak usaha yang perlu dilakukan dengan hasil minimum. Kaedah ini sememangnya tidak berkesan langsung.

Pam air adalah satu lagi produk baru yang dicipta sebagai alternatif kepada pam vakum yang banyak kelemahannya. Namun produk ini juga gagal untuk berfungsi membesarkan zakar sebagaimana yang didakwa. Adakah air boleh diguna untuk membesarkan zakar? Ia bukan sekadar melucukan tapi kesan dari penggunaan alat ini amat membahayakan. Seperti juga pam vakum, ia akan melecetkan kulit dan ditokok dengan rendaman zakar didalam air, kulit zakar anda akan mengalami kerengsaan. Ada pengguna yang mencuba alat ini mengalami kelekangan kulit zakar akibat tindakan air yang dipam dengan kuasa hidro menghakis sel kulit dan menyebabkannya mengelupas seolah-olah seperti melecur dan memerlukan rawatan dari pakar kulit pula.


Alat Pemberat, Cincin Zakar Dan Peregang (Extender), ELAKKAN!


Kaedah menggunakan alat pemberat dilakukan dengan cara menggantungkan pemberat di zakar anda, setiap hari selama 20-30 minit. Pemberat itu dapat melatih zakar tapi mempunyai beberapa kelemahan seperti menyebabkan rasa sakit, bengkak, kebas dan silap urat di beberapa bahagian. Yang lebih buruk, pemberat itu memotong peredaran darah kezakar sehingga boleh menimbulkan jangkitan dan amputasi. Kaedah ini sangat berisiko dan boleh mencederakan dan mencacatkan zakar anda.
Cincin zakar pula digunakan dengan cara menyarungkannya kepangkal zakar untuk melambatkan pancutan mani dan mengekalkan ereksi. Pemakainya boleh mengalami kecederaan dibahagian pangkal zakar apabila melakukan aktiviti seksual disamping berisiko mencederakan juga bibir faraj dan kelentit pasangannya.

Begitu juga dengan alat peregang yang dipakaikan dizakar. Alat ini bukan sahaja menghadkan pergerakan anda, malah jika tersilap langkah boleh mencederakan zakar sehingga otot dalaman terkoyak dan berlaku kekerasan otot yang menyebabkan zakar menjadi bengkok (penyakit Peyronie).


Gel / Minyak / Krim Sapu, ELAKKAN!


Kebanyakan gel atau minyak dan krim yang dipasarkan untuk disapu pada zakar bagi membesarkannya adalah sebenarnya satu pembohongan nyata dan mengarut. Kajian menunjukkan tiada sebarang gel atau minyak mahupun krim yang boleh membesarkan alat sulit anda. Kebanyakan produk sapuan seperti krim 'pembesar ajaib' yang dijual semuanya mengandungi bahan-bahan dan ramuan kimia yang boleh membahayakan zakar anda. Penggunaan krim seperti ini bukan saja tidak mampu membesarkan zakar malah ia menipiskan lagi kulit zakar anda yang boleh membawa kesan buruk seperti mati pucuk dan ejakulasi pra-matang untuk tempoh jangka panjang.


Pil / Ubat Kuat, ELAKKAN!


Bolehkah pil pembesar zakar membesarkan zakar anda dengan sendirinya?

Tentu saja tidak! Pil Pembesar Zakar hanya mampu membuatkan ereksi zakar anda sedikit keras tetapi bukan membesarkannya. Syarikat pil biasanya memberikan anda program latihan asas dan sebenarnya latihan itulah yang dapat membesarkan zakar anda, bukan pilnya. Malangnya, program latihan itu ditulis dengan sangat buruk, kurang terperinci dan sangat tidak berkesan.

Ya, kita tahu beberapa bahan herba yang digunakan untuk meramuankan pil tersebut mungkin dapat membantu anda meningkatkan aliran darah dan mungkin membuat ereksi anda sedikit lebih keras, tapi apakah ini kekal? Tidak mungkin!

Simpan wang anda, jangan bazirkannya untuk sebotol pil yang sama sekali tidak boleh membantu membesarkan zakar anda. Jika anda memutuskan untuk cuba menggunakan pil sama ertinya anda menghamburkan wang anda.

Apa risiko pil dan seumpamanya ini?

Ubat-ubat kuat dan sebagainya mengandungi bahan yang berbahaya bagi kesihatan, pada beberapa kes boleh menyebabkan kematian!


Suntikan /Operasi / Pembedahan, ELAKKAN!


Ada lelaki menggunakan khidmat tukang urut atau tabib untuk membesarkan alat kelaminnya dengan cara suntikan. Tabib atau tukang urut yang memberi khidmat ini melakukannya dengan menyuntik bawah kulit zakar dengan minyak cendana atau minyak bunga hingga menyebabkan keseluruhan zakar mengalami radang. Memang benar zakar menjadi besar, tapi ia tidak berfungsi. Akibatnya mangsa terpaksa pula membelanja ribuan ringgit untuk menjalani pembedahan pemulihan yang akan ‘membantutkan’ lagi zakar mereka!
Selain suntikan, banyak lelaki menggunakan kaedah salah dengan melakukan pembedahan kemudian menyedari bahawa mereka telah menghabiskan banyak wang tetapi berisiko tinggi dan hasilnya tidak seperti yang diharapkan. Untuk melakukan kaedah ini pula memerlukan belanja yang bukan sedikit.

Operasi ini biasanya dilakukan dengan cara menambah lemak atau sejenis hormon ke zakar dan menggantungkan beban seberat 15 paun agar lemak tidak naik kembali ke bahagian perut. Boleh terjadi impotensi kekal jika berlaku kesalahan dalam operasi. Hal inilah yang menyebabkan para lelaki menjauhi cara operasi ini.

Kaedah-kaedah diatas dikenalpasti tidak memberikan kesan yang dikehendaki disamping membahayakan zakar anda baik secara luaran mahupun dalaman. Elakkan dari menggunakan kaedah-kaedah tersebut demi kesihatan dan juga keselamatan nyawa kedua (zakar) anda!



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines