Ahad, 31 Januari 2016

Rogol Anak 14 Tahun


BUTTERWORTH 29 Jan. – Seorang pengawal keselamatan mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan melakukan sumbang mahram terhadap anaknya yang berusia 14 tahun, pertengahan bulan ini.

Lelaki berusia 57 tahun itu didakwa merogol mangsa di rumahnya di Jalan Telaga Air di sini pada pukul 8 pagi, 12 Januari lalu.

Pertuduhan tersebut dikemukakan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 30 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.

Sebelum pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah, tertuduh menangis teresak-esak sehingga terpaksa kes ditangguhkan seketika dan dia ditenangkan oleh polis mahkamah.

Ketika pertuduhan dibacakan untuk kali kedua, tertuduh kelihatan keliru dan beberapa kali bercakap sendirian sambil mendakwa dia tidak melakukan perbuatan tersebut.

Timbalan Pendakwa Raya, Nurul Huda Idris yang mengendalikan pendakwaan tidak mencadangkan sebarang jaminan memandangkan pertuduhan ke atas lelaki itu membabitkan kesalahan serius.

Tertuduh yang tidak diwakili peguam bela tidak membuat sebarang rayuan terhadap permohonan pendakwa.

Hakim Julie Lack Abdullah kemudian membenarkan permohonan pihak pendakwaan agar tiada ikat jamin dikenakan ke atas tertuduh.

Kes itu ditetapkan untuk sebutan semula pada 4 Mac ini.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines