Ahad, 27 Januari 2013

Gambar Keretapi tergelincir di Kempas




SENAI - Kira-kira 200 penumpang yang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur menuju Singapura berhadapan detik cemas apabila kereta api dinaiki mereka tergelincir ketika berada di antara stesen Kulaijaya dan Kempas Baru di sini, hari ini.

Kejadian dilaporkan berlaku di Kilometer 728.35, kira-kira jam 3.30 petang tadi apabila empat daripada 10 gerabak kereta api yang berlepas dari stesen KL Sentral.

Timbalan Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara, Superintendan Beh Eng Lai berkata, kejadian berlaku berhampiran laluan kereta api berdekatan Taman Impian Emas di sini.

Pihak polis sedang menunggu laporan KTMB.

“Buat masa ini kita sedang menunggu laporan dari ibu pejabat KTMB bagi menyiasat punca sebenar kejadian.

“Manakala kesemua mangsa yang tercedera hanya mengalami luka ringan dan telah dikejarkan ke Hospital Sultanah Aminah (HSA),” katanya.

Sementara itu, Pengurus Unit Pemasaran Strategik Perkhidmatan Bandar KTMB, Mohd Nordin Kimi berkata, kejadian itu menyebabkan enam penumpang termasuk seorang kru mengalami kecederaan manakala penumpang yang terselamat diminta menaiki kereta api lain bagi meneruskan perjalanan.

“Ketika kejadian, terdapat kira-kira 200 penumpang dalam gerabak dan pihak KTMB masih menyiasat punca sebenar kejadian berlaku,” katanya.

Dalam pada itu katanya, kejadian itu turut menyebabkan perjalanan dari Singapura ke Kuala Lumpur dan Singapura ke Kelantan yang dijadualkan bertolak pada malam semalam terpaksa dibatalkan.








LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines