Selasa, 26 Februari 2013

Halaman Blog Gambar-Gambar Menarik Dan Pelik

Halaman Blog Gambar-Gambar Menarik Dan Pelik


Aliff lelaki yang baik - Adira

Posted: 24 Feb 2013 06:04 PM PST

ADIRA dan Aliff kini selesa menjalinkan hubungan sebagai teman rapat.


HUBUNGAN rapat dan mesra antara penyanyi genit Adira dan penyanyi kelahiran Singapura, Aliff Aziz bukan lagi rahsia. Mereka berdua juga tidak lagi menyembunyi hubungan rapat itu, malah telah memuat naik gambar bersama di Instagram baru-baru ini.
Jika diselak lipatan sejarah, kedua-dua mereka sememangnya mempunyai rekod percintaan yang pernah mencetuskan kontroversi.
Adira pernah dikaitkan dengan Hafiz manakala Aliff sudah tentu 'meletup' dengan cintanya bersama pelakon Anne Ngasri yang musnah di pertengahan jalan.
Tidak mengambil pusing sejarah silam masing-masing, baik Adira mahupun Aliff mengakui serasi bersama.
Kata Adira atau nama sebenarnya Siti Adira Suhaimi ketika ditemui pada majlis makan malam bersama peminatnya di Hotel De Palma, Ampang, Kuala Lumpur baru-baru ini, dia cukup selesa berkawan dengan Aliff dan menyifatkan Aliff sebagai lelaki yang baik.
"Saya selesa berkawan rapat dengannya, bagi saya dia seorang lelaki yang baik, berfikiran terbuka dan mudah dibawa berbincang," akui Adira.
Bagaimanapun kata Adira, hubungan mereka menjadi rapat selepas kontroversi cinta Aliff dan aktres Anne Ngasri berakhir. Enggan mengambil pusing kata-kata orang sekeliling, Adira mahu menjalani kehidupannya dengan cara sendiri.
"Ya, orang pasti tidak berhenti bercakap tentang kisah silam saya mahupun Aliff kerana karier kami sebagai artis. Selagi kami selesa berkawan rapat, saya tidak lihat ia satu kesalahan," tutur penyanyi yang berasal dari Ranau, Sabah itu lagi.
Disoal tentang gambar mereka memakai cincin yang sama dimuat naik ke Instagram, Adira enggan mengulas lanjut kerana bimbang jawapannya akan dijadikan spekulasi pada kemudian hari.
"Itu hanyalah gambar biasa sahaja, jika saya ulas mengenainya, akan timbul pula spekulasi yang baharu. Saya hanya berkawan rapat dengannya, itu sahaja yang boleh saya beritahu," jelas Adira.
Ditebak lagi dengan soalan jika enggan mendedahkan hubungan rapat mereka kepada khalayak kenapa pula dia mengundang Aliff ke majlis makan malam bersama peminatnya yang turut dihadiri ahli keluarga termasuk ibu Adira sendiri?
"Memang saya yang jemput dia atas sebab dia kawan saya. Selain dia, saya juga jemput ramai rakan artis yang lain bukan dia seorang sahaja. Tidak ada sebarang agenda sebalik itu. Hubungan Aliff dengan keluarga saya biasa-biasa sahaja tidaklah terlalu rapat," ujarnya.
Idam konsert solo
Jika dilihat perjalanan kerjaya seni Adira, dia antara penyanyi yang cukup bertuah kerana mempunyai deretan lagu popular sejak keluar daripada program Akademi Fantasia musim kelapan.
Popular dengan lagu Ilusi dan Ombak Rindu, kerjaya Adira dilihat antara penyanyi yang berjaya berbanding rakan seperjuangannya yang lain.
Pada majlis makan malam yang pertama kali dianjurkan oleh kelab peminatnya itu, persembahan Adira persis mengadakan mini konsert solo dengan menyanyi lapan buah lagu.
Tersenyum mendengar pujian itu, anak bongsu daripada lapan adik-beradik itu memberitahu sebagai penyanyi dia turut mengidam untuk mengadakan sebuah konsert solo suatu hari nanti.
"Memang saya simpan cita-cita dan impian untuk mengadakan sebuah konsert solo jika diberi peluang. Cuma sekarang saya tidak berani meletakkan sebarang sasaran untuk mengadakan konsert kerana belum ada sebarang perancangan ke arah itu.
"Kalau diberi peluang dan mempunyai penaja, memang saya teringin sangat. Itu kemuncak kerjaya seorang penyanyi, saya ingin berjaya seperti Datuk Siti Nurhaliza dan Anuar Zain yang berjaya mengadakan konsert solo. Mungkin perjalanan ke arah itu masih panjang tetapi saya tidak akan berhenti berusaha," ujarnya tegas.
Tahun ini, penyanyi putih melepak ini bertambah sibuk apabila album penuh pertamanya dijangka keluar pada tahun ini.
Ceria bercerita tentang albumnya, katanya, sudah lama dia menantikan kemunculan sebuah album sejak bergelar penyanyi.
"Akhirnya, album pertama saya akan berada di pasaran pada tahun ini juga. Terdapat lima buah lagu lama dan lima buah lagu baharu. Pembikinan album sudah hampir selesai, malah kulit album juga sudah ada.
"Jujurnya, memang saya tidak sabar untuk mempunyai album penuh sendiri. Saya harap apabila album ini keluar kelak, peminat akan menyukainya kerana saya telah meletakkan fokus saya seratus peratus ketika proses rakaman dan keseluruhan pembikinan album," luahnya.
Selain menyanyi, Adira juga telah bergelar pelakon selepas berlakon dalam beberapa drama khas untuk keluaran raya dan juga drama bersiri pertamanya iaitu Tiara lakonan bersama Aliff.
Masih belajar tentang ilmu lakonan beritahu Adira, dia hanya berlakon jika mempunyai kemampuan sahaja.
"Saya suka berlakon tetapi saya masih perlu banyak belajar tentang lakonan. Selepas Tiara saya belum terlibat dalam mana-mana drama kerana apabila berlakon saya harus memberi fokus seratus peratus.
Penggambaran drama Tiara dilakukan ketika bulan Ramadan, waktu itu jadual nyanyian saya agak kosong, sebab itu saya boleh berlakon.
"Buat masa sekarang disebabkan jadual saya yang padat, saya tidak mampu untuk beri komitmen. Saya tidak mahu menerima tawaran tetapi akan menyusahkan orang lain dan tidak mampu berlakon dengan baik.
"Sudahlah saya baharu nak belajar berlakon, kalau terikat dengan kerja lain, saya kepenatan dan tidak dapat beri fokus sebab itu buat masa ini saya fokus pada nyanyian terlebih dahulu," tuturnya.
Rai bersama peminat
Bercerita lanjut mengenai majlis makan malam bersama peminat, katanya itu adalah kali pertama majlis seumpama itu diadakan bersama kelab peminatnya, Adira Fans Club. Sudah lama dirancang sejak bulan Disember tahun lalu, Adira berpuas hati apabila dapat membuat persembahan khas buat peminatnya sahaja.
"Sebenarnya peminat yang beri cadangan untuk anjurkan majlis seperti ini. Melihat kepada sambutannya, saya terharu kerana ada yang datang dari Sabah dan negeri-negeri lain semata-mata untuk bersama saya dalam majlis ini," katanya lagi.
Meskipun bayaran RM80 dikenakan pada setiap orang, majlis itu penuh dengan 400 orang peminat, malah pada saat-saat akhir mereka terpaksa menambah meja untuk memenuhi kehadiran di luar jangkaan itu.
"Tidak sangka ramai yang datang hari ini sampai terpaksa ditambah meja. Bagi saya majlis ini sangat berjaya dan selepas ini saya akan mengadakan majlis yang sama di negeri kelahiran saya di Sabah. Rasanya sudah lama peminat di sana menantikan majlis seumpama ini," tuturnya.
Selain persembahan Adira, majlis malam itu turut diserikan dengan persembahan penyanyi veteran Uji Rashid dan celoteh pengacara majlis Sharifah Shahora yang mencuit hati.
Cuma apa yang kurang disenangi adalah persembahan tidak sopan dan keterlaluan penari-penari maknyah yang dikenali sebagai paper doll.
Mengulas lanjut mengenai persembahan kurang sopan itu, kata Adira, dia sendiri tidak menyangka persembahan tersebut akan diadakan dan meminta maaf bagi pihak penganjur.
"Saya tahu akan ada persembahan paper doll tetapi kami tidak sempat nak berlatih kerana pada waktu siang dewan itu digunakan untuk sebuah majlis perkahwinan, Kami hanya masuk pada pukul 6 petang sahaja.
"Jadi, saya tidak tahu bagaimana corak persembahannya. Memang saya juga terkejut kerana pakaian mereka agak terdedah. Saya minta maaf sangat, selepas ini saya akan lebih berhati-hati supaya kejadian yang sama tidak akan berulang," ungkapnya.

Zul kekasih saya! - Gayatri

Posted: 24 Feb 2013 06:04 PM PST

REAKSI Gayatri ketika memberikan jawapan tentang hubungannya dengan Zul ketika dia ditemui media pada 22 Februari lalu di Kuala Lumpur.


HUBUNGAN cinta antara pelakon Zul Ariffin, 26, dan penerbit filem Tayangan Unggul, Gayatri Su-Lin Pillai, 30-an, bukan lagi rahsia selepas Zul sendiri mengakui mereka sedang bercinta.
Bagaimanapun selepas Zul membuat pengakuan bercinta dengan Gayatri kepada Kosmo! pada 25 Disember tahun lepas, Gayatri dilihat seolah-olah melarikan diri daripada memberi sebarang kenyataan mengenai hubungan mereka.
Bersua dengan Gayatri yang kebetulan turut menghadiri majlis tayangan perdana filem Lawak Ke Der 2 di Cathay Cineplex, Damansara, Kuala Lumpur baru-baru ini, wanita ini mempunyai sebab tersendiri mengapa sebelum ini dia melarikan diri daripada pihak media.
Ikuti temu bual Kosmo! bersama Gayatri.
Kosmo!: Benarkah Zul merupakan kekasih Gayatri seperti yang didedahkan Zul kepada Kosmo! sebelum ini?
GAYATRI: Zul adalah kekasih saya dan kami dalam proses mengenali hati budi masing-masing. Sebenarnya kami telah bersama sejak empat bulan yang lalu. Saya mula kenal dia ketika dia berlakon dalam filem Penanggal dan kami mula rapat selepas penggambaran filem Bikers Kental.
Apakah yang membuatkan Gayatri tertarik kepada Zul?
Dia seorang lelaki yang baik, kelakar, seorang yang matang dan amat menghormati keluarga saya. Apabila saya sedih, dia selalu ada untuk menyokong dan tenangkan saya. Saya telah membawanya berjumpa keluarga saya.
Bagaimanakah dengan jurang usia, adakah memberi kesan dalam hubungan kalian?
Soal usia saya tidak fikir sangat. Jika sesuai dengan seseorang dan serasi, usia bukan satu masalah yang besar. Lagipun sekarang sudah ramai lelaki berkahwin dengan wanita lebih berusia, bukannya sesuatu yang pelik
Jika sudah suka sama suka, kenapa sebelum ini anda dilihat seperti melarikan diri dan enggan memberi kenyataan tentang hubungan ini?
Saya bukan sombong dan tidak melarikan diri. Cuma pada waktu itu bukanlah waktu yang sesuai untuk saya bercerita tentang kisah cinta pada semua orang. Saya terharu kerana dia mengaku cintakan saya dan apa yang dilakukan saya sangat hargainya.
Hubungan kalian telah diketahui umum, bagaimana pula dengan kerjaya Zul bersama Tayangan Unggul?
Hanya kerana dia kekasih saya dia akan dapat banyak tawaran daripada Tayangan Unggul? (ketawa). Rasanya lagi sukar untuk dia dapat tawaran daripada Tayangan Unggul kerana syarikat mempunyai prosedur yang ketat dalam memilih pelakon.
Andai masih ada yang bercakap mengenai Zul menerima tawaran Tayangan Unggul kerana anda kekasihnya?
Saya sudah kerja sejak tahun 1996, rasanya semua orang tahu bagaimana cara kerja saya. Apabila saya bekerja tidak ada sebarang kompromi antara kerja dan peribadi kerana itu dua perkara yang berbeza. Saya tidak pernah campur aduk antara kerjaya dan perasaan peribadi.

Afdlin Shauki Dapat Hidayah Selepas Pulang Dari Gaza

Posted: 24 Feb 2013 06:03 PM PST

Afdlin Shauki
PETALING JAYA: Pengarah dan pelakon filem Afdlin Shauki mengakui sudah berhijrah mendalami ajaran agama Islam agar menjadi Muslim yang benar-benar bertakwa.
Afdlin atau nama sebenarnya Afdlin Shauki Aksan, 42, perubahan itu berlaku selepas sebulan dia pulang dari melawat wilayah Gaza di Palestin pada Disember lalu.
"Saya tidak tahu adakah kenyataan yang saya berikan ini adalah yang tepat. Tetapi memang benar, saya sudah berhijrah.
"Apabila pulang dari Gaza, selama sebulan jiwa saya tidak tentu arah, tambah pula dengan memikirkan rakyat Palestin yang hidup susah di negara mereka.
"Kemudian, saya terus berjumpa dengan seorang ustaz yang juga merupakan delegasi Aqsa Syarif (pertubuhan bukan kerajaan, NGO) menceritakan perkara yang berlaku dalam diri. Alhamdulilah, perbincangan kami telah menemui jawapan di mana diri saya sendiri yang ingin menuju ke jalan Allah," katanya.
Barisan pelakon-pelakon filem Lawak Ke Der 2.
Tambah Afdlin, dia pada mulanya gusar, adakah dia patut meninggalkan dunia hiburan serta merta atau meneruskan perjuangan sebagai insan seni selepas menemui hidayah. Namun dia diberi nasihat untuk terus sambung berkarya tetapi dengan cara berdakwah pula.
"Jika dahulu, selain minat berkarya, niat menghasilkan filem lebih berunsur perniagaan dan wang, tetapi sekarang ini saya mahu memberikan mesej pengajaran pada masyarakat.
"Lagipun, jika dilihat pada filem-fielm saya terdahulu, ia sememangnya sudah ada unsur pengajaran. Cuma elemen karya yang akan dihasilkan pada masa akan datang nanti lebih kepada unsur agama, Insya-Allah," ujarnya.
Beritahu Afdlin lagi, sejak mendapat hidayah, dia telah pun menghasilkan sebuah lagu untuk penyanyi Shila Majid berbentuk ketuhanan.
Sementara itu, lakonan Afdlin bersama pelakon Harun Salim Bachik (Boboi) dapat disaksikan menerusi filem Lawak Ke Der 2 yang bakal menemui penonton di 70 pawagam di seluruh negara bermula 7 Mac depan.
Lawak Ke Der 2 diambil daripada pementasan Lawak Ke Der 2 di Istana Budaya (IB) pada tahun lalu dan dipadatkan dengan lawak-lawak terbaik yang dipersembahkan oleh kumpulan Boboi, Jozan, Harith Iskander dan Nabil.

Bercinta Dengan Penerbit Tak Jamin Zul Dapat Tawaran Lakonan

Posted: 24 Feb 2013 06:02 PM PST

Jarak usia bukan penghalang buat Gayatri menjalinkan hubungan dengan Zul Ariffin.
PETALING JAYA: Penerbit filem Tayangan Unggul (TU), Gayatri Su-Lin Pillai menegaskan hubungan cintanya dengan Zul Ariffin bukan laluan mudah bagi aktor berkenaan untuk mendapatkan kontrak lakonan daripada syarikat tersebut.
Gayatri, 30-an, berkata, walaupun ramai yang menganggap hubungan cinta mereka yang telahpun terjalin sembilan bulan lalu mempunyai kepentingan peribadi di pihak Zul, namun ia tidak semudah yang disangka kerana Tayangan Unggul mempunyai prosedur yang ketat dalam pemilihan pelakon.
"Saya tidak pernah campur aduk antara kerjaya dan perasaan peribadi. Sejak tahun 1996, semua orang tahu bagaimana cara kerja saya.
"Tidak ada sebarang kompromi antara kerja dan peribadi kerana itu dua perkara yang berbeza. Dan saya serta Zul faham isitilah profesional yang wujud di antara kami.
"Rasanya lagi sukar untuk dia dapat tawaran daripada TU kerana syarikat mempunyai prosedur yang sangat ketat," katanya yang juga merupakan Naib Presiden Astro Shaw.
Zul Ariffin
Pada 23 Disember lalu, Zul, 27, mengesahkan bahawa dia kini sedang menjalinkan hubungan cinta dengan Gayatri.
Selepas pengakuan Zul, Gayatri pula sukar dihubungi media yang ingin mendapatkan kenyataan balas daripada pihaknya sehingga dikatakan cuba melarikan diri daripada memberikan sebarang kenyataan mengenai hubungan tersebut.
Bagaimanapun, Gayatri menyangkal dakwaan kononnya dia cuba melarikan diri, sebaliknya menganggap belum tiba masanya untuk dia membuat pengakuan.
"Saya bukannya melarikan diri, cuma ia bukan waktu sesuai untuk menceritakan kisah cinta ini kepada umum.
"Bagaimanapun saya terharu dengan tindakan Zul yang mengaku cintakan saya. Apa yang dilakukannya itu sangat saya hargai.
"Dan sebagai kenyataan balasnya, benar, Zul adalah kekasih saya dan kami sedang dalam proses untuk mengenali hati budi masing-masing," ujarnya.
Gayatri turut memberitahu, jarak usianya yang lebih tua daripada Zul bukan penghalang untuk mereka menjalinkan hubungan malah tidak pernah berfikir mengenainya.
"Dia seorang lelaki yang baik, kelakar dan matang. Apabila sedih, dia selalu ada untuk menyokong dan tenangkan saya. Dan saya telah membawa Zul berjumpa dengan keluarga saya.
"Soal usia pula tidak pernah saya fikirkan sangat. Jika sesuai dengan seseorang dan serasi usia bukan satu masalah yang besar. Lagipun sekarang sudah ramai lelaki berkahwin dengan wanita lebih usia, bukannya sesuatu yang pelik," katanya.

Wings diiktiraf kali kedua

Posted: 24 Feb 2013 06:00 PM PST

MASIH berbisa. (Dari kiri) Eddie, Black, Awie dan Joe kembali menggegar Istana Budaya dengan konsert Rockestra yang bakal berlangsung dari 26 hingga 30 April ini.


PADA hakikatnya, diberi peluang mengadakan sebuah konsert di tempat berprestij seperti Istana Budaya adalah sesuatu yang dapat dibanggakan. Ini kerana ia boleh dianggap sebagai pencapaian tertinggi seseorang artis atau selebriti itu apabila dapat menghiburkan penonton di situ.
Wings tidak terkecuali. Setelah berkecimpung dalam industri muzik selama 27 tahun lamanya, pencapaian kumpulan rock legenda Malaysia itu cukup mengagumkan. Ini kerana, bukan sekali, tetapi dua kali Wings berjaya mendapat kepercayaan pihak Istana Budaya untuk mengadakan konsert.
"Dengan bangga saya mengatakan, Wings merupakan kumpulan rock pertama yang berjaya membuat persembahan di atas pentas Istana Budaya. Sejujurnya, kutipan tiket bagi konsert Wings dua tahun lalu adalah antara yang tertinggi bagi program yang dibuat di sini.
"Melihat kepada kejayaan yang dicapai, sekali lagi kami bakal mempersembahkan konsert Wings yang diberi judul Wings Rockestra pada bulan April kelak," ujar Ketua Pengarah Istana Budaya, Datuk Mohamed Juhari Shaarani pada sidang akhbar di Istana Budaya, Kuala Lumpur baru-baru ini.
Kejayaan konsert Wings yang diberi judul sebagai Opera Hidup pada tahun 2011 benar-benar mendapat sambutan yang sangat menggalakkan daripada peminat mereka di seluruh Malaysia.
Jika Opera Hidup menampilkan Superfriends dan bekas anggota Wings yang turut mewarnai persembahan, kali ini mereka tampil bersendirian.
"Konsert kali ini memang kami akan tampilkan kejutan buat peminat yang hadir. Jika dahulu kami bawakan beberapa orang di atas pentas untuk bersama kami, kali ini agak istimewa.
"Hanya kumpulan Wings sahaja yang akan beraksi di atas pentas dan saya seorang sahaja yang akan menyampaikan lagu-lagu daripada Wings," tutur vokalis Wings, Awie yang turut hadir bersama anggota lain iaitu Joe, Eddie serta Black.
Pada konsert Wings yang kali ini diberi judul sebagai Rockestra, vokalisnya, Awie bakal menyampaikan 20 buah lagu dalam konsert yang berdurasi selama 2 jam 30 minit ini.
Sama seperti lokasi dua tahun lepas iaitu di Panggung Sari, Istana Budaya, Wings juga sekali lagi akan bekerjasama dengan Orkestra Simfoni Kebangsaan di bawah pimpinan Mustafa Fuzer.
"Kali ini, kami akan menyampaikan sebuah lagu dari album baharu dan selebihnya merupakan lagu popular kami yang jarang dibawakan ketika konsert.
"Setakat ini, latihan telah pun dijalankan dan kami akan menggunakan konsep yang segar dan peminat pastinya akan terhibur dengan persembahan kami kelak," kata pula Joe yang menggalas tanggungjawab bersama sebagai Pengarah Muzik bagi konsert tersebut.
Konsert ini bakal menggegarkan Panggung Sari, Istana Budaya selama empat hari berturut-turut bermula dari tarikh 26 April hingga 30 April 2012 bermula pukul 8.45 malam.
Sesiapa yang berminat, tiket Wings Rockestra boleh dibeli secara online menerusi http://www.ticket2u.com bermula dari harga serendah RM69 hingga RM499.

Lagi amah Indonesia direman dera budak

Posted: 24 Feb 2013 05:58 PM PST

SEORANG amah warga Indonesia ditahan polis selepas disyaki mendera anak majikannya di Kota Bharu semalam.


KOTA BHARU – Seorang lagi amah warga Indonesia ditangkap polis kerana disyaki mendera anak majikannya yang berusia satu tahun tiga bulan dengan mencubit dan meliukkan tubuh budak itu ke belakang sebanyak dua kali di sebuah rumah di Jalan Bayam di sini, malam kelmarin.
Perkara itu terbongkar akibat tindakan ibu bapa kanak-kanak perempuan itu yang meletakkan kamera video digital tersembunyi di bilik amah berusia 41 tahun itu setelah mengesyaki sesuatu berlaku pada anaknya yang sering dilihat lebam-lebam di badan sejak lima bulan lalu.
Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman berkata, wanita terbabit yang mula diambil bekerja melalui ejen yang sah sejak 2009 dan kontraknya disambung memandangkan sikapnya yang rajin melakukan kerja-kerja rumah.
"Majikannya hanya menyedari anaknya itu didera oleh pembantu rumah berkenaan selepas melihat kesan-kesan lebam pada badan anaknya, lalu bertanyakan hal itu kepada wanita terbabit, namun dia memberi alasan kanak-kanak itu terkena bucu meja ketika bermain.
"Curiga dengan pengakuan wanita itu, majikannya memasang kamera video digital yang diletakkan dalam bilik amah terbabit selepas melihat aksi rakaman bayi yang berusia empat bulan di Kuantan didera amah yang turut dipaparkan dalam televisyen," katanya kepada Kosmo! semalam.
Azham berkata, tindakan pasangan suami isteri berusia 29 dan 26 tahun itu, berjaya merakam aksi wanita terbabit yang melakukan penderaan terhadap kanak-kanak berkenaan yang turut ditinggalkan bersama abangnya yang berusia dua tahun setengah apabila majikan terbabit keluar rumah kira-kira pukul 9.15 malam kelmarin untuk ke klinik berdekatan.
"Selepas pulang dari klinik kira-kira pukul 10.30 malam, pasangan itu masuk ke dalam bilik untuk mendapatkan kedua-dua anak mereka dan pada masa yang sama mengambil kamera video yang disorokkan dalam bilik amah terbabit.
"Pasangan terbabit terkejut melihat rakaman itu dengan aksi wanita terbabit yang meliukkan badan kanak-kanak itu ke belakang sebanyak dua kali.
"Dia kemudian meletakkan kanak-kanak itu dengan kasar ke atas kereta mainan. Disebabkan budak itu tidak berhenti merengek, dia pun meletakkannya ke atas tilam dengan kasar dan mencubit di bahagian paha.
"Abang kanak-kanak itu tidak diapa-apakan," katanya.
Azham berkata, pasangan berkenaan membuat laporan di balai polis berhubung kejadian itu pada pukul 12.30 tengah malam dan 15 minit kemudian amah tersebut ditangkap polis.
"Amah tersebut ditahan reman selama empat hari bermula hari ini (semalam) dan disiasat di bawah seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001," katanya.

Nenek ditampar sebelum disamun

Posted: 24 Feb 2013 05:51 PM PST


MEK YA menunjukkan parang yang digunakan penjenayah yang memecah masuk rumahnya di Kampung Parit Tanjung
Piandang Tengah, Parit Buntar semalam.


PARIT BUNTAR - Seorang penyamun yang menceroboh masuk rumah seorang warga emas yang hidup sebatang kara di Kampung Parit Tanjung Piandang Tengah dekat sini semalam menghulurkan wang tunai RM20 dan memohon dihalalkan barangan yang dicurinya sebelum melarikan diri.
Dalam kejadian pada pukul 6 pagi itu, warga emas yang mahu dikenali sebagai Mek Ya, 75, kerugian RM3,000 apabila wang tunai dan rantai leher miliknya dilarikan seorang penjenayah yang masuk ke rumahnya.
Menceritakan kejadian tersebut, Mek Ya berkata, dia yang kematian suami sejak beberapa tahun lalu bangun daripada tidur untuk mengambil wuduk di bilik air, tiba-tiba terasa bahunya ditepuk dari belakang.
"Sebaik menoleh ke belakang, muka saya ditampar berkali-kali manakala leher diacu parang. Selepas itu saya nampak seorang lelaki tanpa menutup muka mengugut untuk mencederakan saya jika saya menjerit," ceritanya ketika ditemui di rumahnya.
Menurut warga emas itu lagi, dia kemudian dibawa ke ruang tamu rumah dan diminta duduk diam manakala penjenayah itu pula menggeledah rumahnya.
Mek Ya memberitahu, kira-kira setengah jam selepas menggeledah, suspek menjumpai wang tunai berjumlah RM2,000 yang disimpan di bawah tilam di bilik tidurnya.
Wang tersebut merupakan wang simpanannya yang menyara hidup dengan bantuan bulanan Jabatan Kebajikan Masyarakat. Mek Ya tiada zuriat dan hidup di rumah yang dibina di bawah Program Pembangunan Rakyat Termiskin (PPRT).
"Penjenayah itu kemudian merentap kasar rantai leher bernilai RM1,000 yang saya pakai.
"Sebelum penjenayah itu meninggalkan saya, saya merayu agar dipulangkan wang dan rantai leher saya kerana itu saja harta yang saya ada," katanya.
Dia memberitahu, penjenayah itu yang dipercayai warga tempatan mungkin tersentuh dengan rayuannya lalu memulangkan wang tunai RM20 sebelum meminta dia menghalalkan barangan yang dicurinya sebelum melarikan diri.
Mek Ya pasrah dengan ujian Allah tersebut bagaimanapun dia tidak akan memaafkan perbuatan penjenayah terbabit.
Warga emas itu memberitahu, dia percaya penyamun tersebut menceroboh rumahnya melalui tingkap bilik air berdasarkan dua rangka besi cermin tingkap yang patah.
Difahamkan, penjenayah yang menceroboh masuk rumah Mek Ya turut masuk ke sebuah rumah lain di kampung sama sebelum itu menyebabkan pemilik rumah terbabit hilang sebuah basikal, telefon bimbit dan wang tunai RM40.
Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Mat Fauzi Nayan mengesahkan kes tersebut.

Bas terbabas masuk kedai kasut

Posted: 24 Feb 2013 05:50 PM PST


KEADAAN bas yang terbabas merempuh masuk ke kedai kasut di Jalan 6/9, Kampung Tasik Tambahan, Ampang Jaya semalam.


AMPANG JAYA - Sebuah bas persiaran yang didakwa penuh dengan warga Indonesia terbabas sebelum kenderaan itu menyeret enam buah kenderaan lalu merempuh sebuah kedai kasut dalam kejadian berhampiran persimpangan lampu isyarat di Jalan 6/9, Kampung Tasik Tambahan berhampiran susur keluar Jalan Ampang-Hulu Langat di sini semalam.
Kemalangan yang berlaku pada pukul 6 pagi itu menyebabkan pintu kedai kasut dan rak-rak kasut di tingkat bawah rumah kedai itu musnah. Tiga buah kereta, sebuah van dan dua buah motosikal yang diletakkan di depan kedai itu rosak teruk. Tiga buah kereta yang terlibat ialah dua buah Proton Iswara dan sebuah kereta Proton Gen 2.
Bagaimanapun, dalam kejadian itu, tiada mangsa yang cedera.
Kemalangan itu didakwa berlaku kerana bas yang dalam perjalanan dari Johor menuju ke ibu negara itu mengalami masalah brek ketika menuruni jalan berbukit selepas keluar dari Jalan Ampang-Hulu Langat.
Bas yang hilang kawalan itu terus melepasi persimpangan lampu isyarat sebelum menyeret enam buah kenderaan sebelum berhenti selepas merempuh kedai kasut.
Seorang saksi, Normimi Shamsudin, 32, yang tinggal di tingkat tiga rumah kedai tersebut berkata, dia mengetahui mengetahui mengenai kejadian itu selepas berasa rumahnya bergegar dengan kuat.
"Apabila saya mengintai melalui tingkap saya nampak sebuah bas terperosok di pintu masuk sebuah kedai kasut," ceritanya semasa ditemui di tempat kejadian.
Dia yang tinggal di situ sejak tahun 2001 berkata, ekoran kejadian itu, ramai penduduk di kawasan itu cuba membantu penumpang bas tersebut namun ramai daripada mereka bertempiaran lari.
"Penduduk yang curiga dengan gelagat ramai penumpang bas itu lari terus menangkap pemandu bas dan menyerahkan lelaki itu kepada polis," kata wanita itu lagi.
Menurut Normimi, hanya beberapa penumpang bas yang tidak melarikan diri dan kebanyakan penumpang bas tersebut merupakan warga Indonesia.
Sementara itu, pengusaha kedai kasut itu pula, Tasha Zaharin, 35, berkata, dia mengetahui mengenai kejadian tersebut selepas menerima panggilan daripada salah seorang penduduk di situ.
"Bila sampai di tempat kejadian saya sangat terkejut kerana kedai saya rosak teruk," katanya sambil memberitahu ini merupakan kejadian pertama kedainya dirempuh kenderaan terbabas.
Cerita Tasha, kawasan itu memang kerap terjadi kemalangan tetapi ini merupakan kemalangan paling teruk berlaku melibatkan kenderaan berat.
"Setiap tahun pasti ada satu atau dua kemalangan di kawasan sama dengan bas terbabas itu. Saya yakin kejadian itu ada kaitan dengan jalan berbukit menyebabkan kenderaan mudah terbabas," katanya.
Berikutan itu, dia sebagai mewakili penduduk di sini merayu agar pihak bertanggungjawab membina tembok penghadang jalan bagi mengelak kejadian sama berulang dan mungkin meragut nyawa.
"Nasib baik kejadian ini berlaku pada sebelah pagi hari minggu, sekiranya berlaku pada hari persekolahan dikhuatiri ada nyawa yang terkorban," katanya.
Tasha yang menjual kasut-kasut terpakai pelbagai jenama menganggarkan kerugian yang dialaminya antara RM10,000 hingga RM15,000.
Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang, Superintendan Mohd. Nazri Zawawi berkata, pemandu bas yang berumur 38 tahun sudah membuat laporan dan mendakwa kemalangan itu berlaku selepas bas tersebut mengalami masalah brek.
"Kita hanya mengetahui bas itu membawa 15 penumpang Indonesia dari Johor dan dalam perjalanan bekerja di ibu negara," kata beliau.
Menurut beliau, semua warga asing yang diperiksa termasuk bas itu memiliki dokumen yang sah.

Aksi dram pukau penonton

Posted: 24 Feb 2013 05:48 PM PST


PERSEMBAHAN bertenaga pasukan dram dari Malaysia yang menghiburkan orang ramai di Ipoh malam tadi.


IPOH – Royal Belum World Drums Festival 2013 yang berlangsung di Perak sejak lima hari lalu menutup tirainya malam tadi dengan penuh gilang-gemilang di Dataran Majlis Bandaraya Ipoh di sini.
Persembahan kesemua 11 pasukan dari 10 negara pada Malam Gala tersebut berjaya memukau lebih 10,000 pengunjung.
Biarpun bandar raya Ipoh dilanda hujan renyai, mereka yang membanjiri lokasi festival sejak pukul 8 malam nyata terhibur dengan aksi dan kemahiran kumpulan dram tempatan dan antarabangsa.
Persembahan dimulakan kumpulan Rhythm of Malaysia yang menjuarai pertandingan Royal Belum World Drums Festival 2013 peringkat kebangsaan.
Anak-anak muda yang kebanyakannya terdiri daripada pelajar Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) tidak mensia-siakan penghormatan itu dengan memberi persembahan bertenaga.
Suasana semakin gamat apabila kumpulan Harubee dari Maldives muncul menampilkan persembahan gendang dan tarian ala aksi filem Tamil.
Keceriaan jelas tergambar ketika penonton bersorak dan bertepuk tangan mengiringi persembahan dua lagi wakil negara iaitu Aswara Percussion Ensemble (APE) dan Perkusi Gatra.
Persembahan kumpulan antarabangsa lain seperti Natiq Rhythm (Azerbaijan), Tataloe Percussion (Indonesia), Wicked Aura (Singapura), Wild Marmalade (Australia) dan Egyptian Nile Folkoric Musical Troupe (Mesir) juga tidak kurang hebatnya.
Kumpulan dram dari Mesir memukau penonton dengan tarian seorang penari lelaki yang menggunakan teknik putaran kain yang mengasyikkan.
Persembahan yang bermula pada pukul 8.45 malam diserikan dengan kehadiran Pemangku Raja Perak, Raja Dr. Nazrin Shah dan Raja Puan Besar Perak, Tuanku Zara Salim yang berkenan merasmikan Malam Gala Royal Belum World Drums Festival 2013.
Hadir sama Menteri Besar, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir dan Pengerusi Jawatankuasa Industri, Pelaburan, Pembangunan, Usahawan, Pelancongan negeri, Hal Ehwal Wanita dan Kebajikan, Datuk Hamidah Osman.

Kemalangan dahsyat di litar lumba AS

Posted: 24 Feb 2013 05:43 PM PST


TIGA buah kereta termasuk yang dipandu Larson (kiri) berlanggar sesama sendiri.


PANTAI DAYTONA, Florida - Satu kemalangan dahsyat menyebabkan kereta pelumba Kyle Larson melambung ke udara dengan serpihan mengenai tempat duduk penonton dan mencederakan berpuluh-puluh orang pada perlumbaan pembukaan kereta NASCAR di Litar Antarabangsa Kelajuan Daytona di sini kelmarin.
Presiden Litar Antarabangsa Daytona, Amerika Syarikat (AS), Joie Chitwood berkata, seramai 28 penonton cedera dalam insiden tersebut dengan 14 mangsa dibawa ke beberapa buah hospital tempatan.
Menurutnya, seramai 14 mangsa lain dirawat di sebuah kemudahan perubatan di litar tersebut.
Menurut Chitwood, beliau tidak dapat mengesahkan tentang laporan bahawa sekurang-kurangnya dua orang parah dalam kejadian itu.
"Adalah tidak wajar untuk saya mengulas tentang perkara tersebut," kata Chitwood pada satu sidang akhbar di litar itu tiga jam selepas kemalangan berlaku.
Pelbagai laporan media menyatakan angka kecederaan nahas tersebut melebihi 30 orang.
Stesen televisyen ESPN melaporkan seorang penonton dewasa mengalami trauma manakala seorang remaja berusia 14 tahun mengalami kecederaan kritikal tetapi tidak mengancam nyawanya.
Kemalangan berlaku apabila kereta Regan Smith dirempuh ketika beliau cuba menghalang pelumba-pelumba lain untuk memotongnya.
Perlanggaran tersebut menyebabkan kereta Larson melambung ke pagar yang memisahkan litar dengan tempat duduk penonton.
"Saya dilanggar dari belakang dan tidak sempat untuk berbuat apa-apa," kata Larson selepas keluar dari kereta lumbanya yang remuk.
Semua pelumba yang terlibat dalam kemalangan tersebut tidak cedera.
Seorang pelumba, Michael Annett dimasukkan ke hospital kerana dadanya hanya tercalar dalam kejadian itu.

Samsung perkenal Galaxy Note 8.0

Posted: 24 Feb 2013 05:41 PM PST


GAMBAR menunjukkan Galaxy Note 8.0.


SEOUL - Syarikat Samsung semalam memperkenalkan komputer tablet Galaxy Note 8.0 berukuran 20.32 sentimeter (sm) dengan keupayaan panggilan telefon bagi menyaingi tablet iPad mini keluaran Apple selain untuk mengukuhkan kedudukannya di pasaran dengan menawarkan gajet yang pelbagai saiz.
Gajet baharu tersebut dijana perisian Android keluaran Google dan akan dipamerkan di Kongres Mobil Sedunia di Barcelona bermula hari ini.
Seperti gajet Galaxy Note sebelum ini, ia didatangkan dengan pen jejarum untuk membolehkan pengguna menulis dan melukis pada skrinnya.
Menurut Samsung, jualan global tablet tersebut akan bermula pada suku kedua tahun ini.

Liku-liku menjadi figura masyhur

Posted: 24 Feb 2013 05:40 PM PST



KETIGA-TIGA personaliti yang menghiasi muka depan Stailo kali ini bersama jurugambar fesyen terkemuka, Nigel Baker, bukan nama asing dalam dunia peragaan antarabangsa. Kelibat dan pesona mereka sering kelihatan di pentas pertunjukan fesyen dan terpampang dalam majalah-majalah fesyen ternama.
Naomi Campbell, Karolina Kurkova dan Coco Rocha mempunyai keistimewaan dan kelebihan tersendiri yang menjadi signatur peribadi dalam dunia yang penuh glamor. Keunggulan mereka menjadi rebutan dan idaman para pereka fesyen juga jurufoto fesyen antarabangsa.
Atas kekuatan tersebut, mereka digabungkan dalam satu program realiti terbaharu untuk mencari pelapis muda dalam dunia peragaan untuk dijadikan sensasi terkini industri fesyen.
Perhubungan antara fesyen dan legenda pentas peragaan itu tidak boleh dipisahkan kerana wujud pertalian kukuh yang kekal dalam lipatan sejarah.
Ikon fesyen dan supermodel, Naomi Campbell, sudah memateri nama sejak 26 tahun lalu yang penuh dengan suka dan duka.
Memulakan karier pada usia seawal tujuh tahun apabila muncul dalam video muzik Bob Marley menerusi lagu Is This Love, wajah eksotik Naomi mula dikesan oleh seorang ejen bakat, Beth Boldt yang membawanya ke pentas peragaan.
Bermula detik itu, Naomi terus mendominasi industri fesyen bersama-sama enam lagi model yang digelar sebagai The Big Six.
Frasa supermodel telah diberikan kepada Christy Turlington, Linda Evangelista, Cindy Crawford, Tatjana Patitz, Kate Moss dan Naomi kerana mengungguli muka depan majalah dan pentas peragaan. Mereka juga boleh menentukan dengan siapa mereka mahu bekerja.
Tahun 80-an hingga 90-an merupakan saat kegemilangan para model kerana kuasa mereka melangkaui keanggunan selebriti filem dan nyanyian.
Mereka menguasai televisyen, filem, video muzik dan majalah seluruh dunia melalui pesona kejelitaan yang dianugerahkan.
Kurang bertuah
Walaupun berada di puncak kejayaan, Naomi kurang bertuah seperti rakan-rakannya yang lain. Dia berdepan dengan diskriminasi segelintir penggiat fesyen yang meminggirkan model berkulit hitam.
"Saya mungkin antara model terkenal dunia, namun saya tidak mempunyai pendapatan yang tinggi seperti model lain," ujarnya kepada majalah Time sekitar tahun 2001. Dia hanya mendapat kontrak kosmetik kecantikan, Cosmopolitan Cosmetic sekitar tahun 1999.
Kemunculannya sebagai model kulit hitam pertama menghiasi kulit depan majalah Vogue edisi Perancis banyak dibantu oleh pereka busana, Yves St. Laurent (YSL).
Pereka berasal dari Perancis itu mengancam untuk menarik balik iklan-iklan jenamanya dalam majalah tersebut jika berterusan menolak kehadiran model kulit hitam sebagai penghias muka depan.
Selain itu, dua rakan baiknya yang digelar The Trinity iaitu Christy Turlington dan Linda Evangelista menolak untuk muncul dalam mana-mana pertunjukan fesyen jika penganjur tidak melibatkan Naomi.

NAOMI berjaya mencipta legasi tersendiri meskipun dihimpit pelbagai kontroversi.


"Tidak dinafikan, Amerika Syarikat mempunyai presiden berkulit hitam. Namun, sebagai wanita kulit hitam, saya masih lagi menerima prejudis dalam industri fesyen. Saya perlu bekerja keras untuk menerima layanan yang sama rata seperti model lain," luahnya.
Selepas hampir dua dekad dalam bidang peragaan, Naomi masih aktif melangkah di pentas peragaan dan terus mendapat permintaan majalah fesyen.
Model kelahiran Streatham, selatan London itu menjadi kegemaran pereka-pereka antarabangsa seperti Dior, Roberto Cavalli, Zac Posen dan ramai lagi.
Tubuh ideal
Sementara itu, pengarang majalah Vogue edisi Amerika menggelarkan seorang model kelahiran Decin, Czechoslovakia sebagai The Next Supermodel.
Jurugambar terkenal, Mario Testino pula mengatakan bahawa wajah dan tubuh badannya sesuai untuk sebarang sesi fotografi. Itulah aset Karolina Kurkova sebagai antara model terkenal dengan pendapatan tinggi.
Karolina pernah mendapat pengiktirafan Model Of The Year 2002 atas kesungguhan bekerja berterusan selama 23 minggu. Anugerah tersebut menjadikan Karolina sebagai model termuda menerima anugerah tertinggi di acara Anugerah Fesyen VH1/Vogue.
Kemunculan Karolina sebagai penghias muka depan majalah Vogue Amerika edisi Februari 2001 membuka peluang kepadanya untuk lebih dikenali dan meletakkan nama di peta dunia fesyen.
Pada usia yang baru menginjak 17 tahun, dia mula mendapat kontrak bersama YSL seterusnya menjadi model utama dalam lembaran-lembaran kempen rumah fesyen terkemuka.
Ia termasuklah jenama seperti Valentino, Louis Vuitton, John Galliano, Chanel dan Christian Dior yang meningkatkan lagi profil Karolina.
Meskipun mempunyai raut wajah yang jelita dan tubuh idaman wanita sehingga mendapat jolokan antara wanita terseksi di dunia, Karolina pernah berdepan dengan kritikan mengenai bentuk badan yang dikatakan terlalu gemuk untuk seorang model.
Karolina dilihat mempunyai lemak berlebihan dan selulit ketika melepasi pentas peragaan baju renang di Minggu Fesyen Sao Paulo, Brazil.
Mengulas peristiwa memalukan itu, dia menyatakan mengalami penyakit hipotiroidisme iaitu pengurangan aktiviti kelenjar tiroid daripada aras normal. Penyakit itu menyebabkan berat badan Karolina meningkat secara mendadak.
Pengajaran

DARI kiri: Linda Evangelista, Cindy Crawford, Naomi dan Christy Turlington pada pertunjukan fesyen musim luruh/sejuk Versace tahun 1991 di Milan, Itali.


Isu berat badan sudah menjadi masalah besar dalam dunia peragaan. Pada tahun 2006, model berasal dari Brazil, Ana Carolina Reston, 21, mati akibat penyakit anoreksia kerana tabiat makan yang tidak sempurna.
Ana mengamalkan diet teruk dengan hanya mengambil buah epal dan tomato selama beberapa tahun. Berikutan kes tersebut, kerajaan di negara Eropah membuat undang-undang untuk menghalang penggunaan model yang terlalu kurus di pentas peragaan.
Situasi tersebut mendapat perhatian model kelahiran Toronto, Kanada, Coco Rocha, 25. Dia lantang menyuarakan pandangan mengenai isu berat badan yang membelenggu industri fesyen sejak sekian lama.
Coco menzahirkan pandangan itu melalui surat yang dihantar ke akhbar New York Times. Dia menyatakan tekanan yang dilalui oleh para model muda memaksa mereka untuk tampil dengan saiz kosong bagi mendapat peluang kerjaya yang lebih luas.
"Saya pernah disuruh untuk menguruskan badan seperti seorang anoreksik kerana ia menjadi ikutan pada tahun itu.
"Dalam usia 21 tahun, ketinggian enam kaki dan saiz sepuluh kali lebih kecil daripada wanita biasa, saya masih dikatakan gemuk oleh industri fesyen," luah Coco dalam satu temu bual.
Pada masa sama, dia juga mencadangkan supaya remaja bawah umur seharusnya tidak memasuki industri fesyen kerana terlalu muda.
"Kalau ada yang berminat, mereka perlu ditemani oleh ejen atau wakil mereka ketika mengikuti penggambaran atau pertunjukan fesyen," tambah Coco yang memasuki dunia model pada usia 16 tahun.
Wajah unik
Coco atau nama asalnya Mikhaila Rocha menjadi sensasi dalam arena fesyen ketika kehangatan model berwajah seperti Barbie Doll. Pada tahun yang sama, model seperti Anja Rubik, Gemma Ward dan Jessica Stam turut mendapat perhatian ramai kerana rias wajah mereka.

NAOMI menjadi model kulit hitam pertama yang menghiasi kulit depan majalah Vogue edisi Perancis.


Selepas muncul dalam ruangan editorial fesyen bersama Anja Rubik dan Amanda Moore, kerjaya Coco terus melonjak dan menjadi sebutan ramai.
Coco mengakui, momen paling meninggalkan kesan dalam kerjayanya adalah ketika di pentas peragaan Jean Paul Gaultier. Dia yang menjadi model pembuka rumah fesyen Gaultier musim Luruh 2007 itu, telah menari tarian tradisi Ireland sehingga ke hujung pentas. Majalah Vogue Amerika mengatakan peristiwa itu sebagai Coco Moment, membuatkan industri fesyen merindui saat kegemilangan para supermodel.
Isteri kepada pereka dalaman, James Conran ini dikenali dengan gaya eksentrik ketika memperagakan busana pereka-pereka ternama. Dia menjadikan riak wajah yang aneh dan kekok berubah kepada gaya fesyen bercita rasa tinggi.
Walaupun Coco kini kurang mengikuti pertunjukan minggu fesyen, dia masih mendapat permintaan daripada rakan-rakan pereka seperti Zac Posen dan muncul dalam beberapa kempen fesyen seperti Longchamp, Banana Republik dan Diesel.

Serbuan zombi di Kuala Lumpur

Posted: 24 Feb 2013 05:37 PM PST

SEORANG gadis sengaja membuat mimik muka ketakutan didekati zombi untuk dirakamkan dalam kamera.


GARA-GARA sambutan hangat drama popular The Walking Dead, Fox International Channels menghidupkan sebahagian daripada siri itu ke alam realiti melalui kemunculan zombi-zombi di sekitar kawasan bandar raya Kuala Lumpur dan Lembah Klang.
Kemunculan makhluk yang berkeliaran itu telah menarik perhatian bukan sahaja dalam kalangan warga kota dan pelancong, malah menjadi hype dalam laman media sosial.
Dengan rupa yang cukup mengerikan, orang ramai tetap beratur untuk bergambar bersama zombi-zombi tersebut. Semuanya sempena kedatangan bahagian kedua bagi musim ketiga siri berkenaan.
Antara lokasi utama di Kuala Lumpur yang menampilkan penyamaran zombi-zombi tersebut ialah di sekitar Plaza Sungei Wang, Lot 10 dan Pavilion. Ramai warga kota ternyata terkejut pada awalnya dan kemudian amat teruja untuk bersama-sama mengambil gambar dalam gaya masing-masing.
Zombi-zombi tersebut turut membuat kemunculan di ruang legar KL Sentral, Kuala Lumpur pada pukul 5 petang pada 30 Januari 2013. Cenderamata The Walking Dead edisi terhad diberikan kepada mereka yang cukup berani untuk mendekati zombi-zombi tersebut.

SEKUMPULAN remaja berlari meninggalkan zombi yang cuba mendekati mereka di jalanan.


Ketua Wilayah Fox International Channels Malaysia, Anthony Yeap, berkata: "The Walking Dead telah menjadi ikutan ramai dalam kalangan penonton negara ini dan musim ketiga sudah semestinya menjanjikan pengalaman luar biasa. Kami mahu mempromosikannya dalam cara yang unik."
Zombi-zombi tersebut juga 'dilepaskan' di Petaling Jaya dan Subang Jaya, Selangor untuk memberi kejutan kepada pelajar-pelajar kolej.
Tambah Anthony, pelajar-pelajar kolej merupakan peminat yang paling besar dalam mengikuti siri The Walking Dead dan disebabkan itulah pihaknya memutuskan untuk membawa zombi kepada mereka.
"Kami berbangga kerana dapat menyiarkan salah sebuah rancangan televisyen yang menjadi ikutan ramai pada tahun ini, terutama sekali selepas seminggu ia ditayangkan di Amerika. Ini adalah sebahagian daripada komitmen kami untuk meningkatkan pengalaman menonton di saluran Fox Movie Premium dan Fox Movies Premium HD," tambahnya.
Sedutan kisah
The Walking Dead kembali untuk musim yang lebih mendebarkan. Dalam keadaan dunia yang tidak menentu, Rick Grimes (lakonan Andrew Lincoln) bersama kumpulannya yang terselamat bukan sahaja perlu menentang zombi, malah berdepan dengan cabaran baharu daripada manusia yang masih hidup.

KUMPULAN zombi dengan solekan mengerikan ini menjadi gimik yang cukup mengejutkan orang ramai.


Musim ketiga yang mempunyai 16 episod itu turut menampilkan watak-watak baharu seperti Governor (David Morriessey) dan watak yang diminati ramai Michonne (Danai Gurira), bersama-sama zombi peliharaannya.
Siri musim ketiga itu ditayangkan dalam dua bahagian. Bahagian pertama telah tamat pada 9 Disember 2012 lalu sementara bahagian kedua dengan lapan episod ditayangkan buat kali pertama pada 17 Februari lalu.
Sejak penerbitannya, siri tersebut telah merangkul anugerah Emmy untuk kategori Solekan Prostetik Paling Menyerlah, meraih pencalonan Anugerah Golden Globe untuk kategori Siri Televisyen Terbaik - Drama dan beberapa anugerah lain.
Bahagian kedua The Walking Dead musim ketiga ditayangkan setiap hari Ahad, jam 11 malam secara eksklusif di Fox Movies Premium (Astro saluran 413) dan FOX Movies Premium HD (Astro saluran 433)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines