Sabtu, 27 April 2013

Gossip Artis Malaysia | Berita Artis Malaysia

Gossip Artis Malaysia | Berita Artis Malaysia

Link to Gossip Artis Malaysia | Gambar Artis Malaysia | Berita Artis

Anak Umur 3 Tahun Dah Mula Pandai Baca Al-Quran??

Posted: 26 Apr 2013 07:09 AM PDT

Anda Malas/Tak Reti Baca Quran? Takkan Nak Tengok Anak Anda Pun Ikut Jejak Yang Sama!!! Jadi, Apa Anda Patut Buat???

"Ya Allah, Aku Jahil untuk membaca Quran walaupun umurku sudah lanjut, Aku malas membaca Quran atas alasan kesibukkan urusan duniaku ini, Kini aku risau dan keluh kesah melihat anak-anakku, mereka juga sudah mula malas belajar membaca Quran. Aku tidak mahu mereka membesar menjadi orang yang jahil membaca Quran"

Pernahkah terdengar keluhan macamni? Mungkin ia keluhan anda sendiri. Saya yakin, tanyalah mana2 ibu bapa yang beragama Islam, walau sejahil manapun diorang tentang agama, bila ditanya "macamana awk nak didik anak?" PASTI jawapannya, "Saya nak anak saya jadi anak yg soleh, taat ibu bapa, PANDAI BACA AL-QURAN.."

Masalah yang kita alami sekarang, kebanyakan anak tak minat belajar Quran, sekarang ni zaman gadjet. Budak kecik2 pun dah pandai guna ipad, main game laptop. Benda2 ni ada tarikan tersendiri. Anak2 rasa seronok dengan kecanggihan. Jadi bila kita suruh tinggalkan gadjet, gi amik buku IQRA dan suruh ngaji, anda rasa mereka akan buat dengan seronok ke?

Jadi apa usaha kita? Zaman dah berubah, pendekatan dan usaha kita sebagai ibu bapa untuk tarik minat anak-anak belajar mengaji pun kena la berubah. Cari teknologi2 baru yang mampu fight tarikan gadjet2 ni.

Saya nak berkongsi salah satu cara yang ramai dah guna dan Alhamdullillah, perubahan sangat ketara kepada anak-anak mereka. Yang tak minat mengaji dulu, sekarang paksa mak dia "Adik nak ngaji" " Cepatlah mama, dah masa mengaji ni". Anak2 semuda 3-4 tahun dah pandai mengaji.

Q1: Apa cara yang diorang guna sampai anak-anak teruja dan tak sabar nak mengaji tu? Macam tak lojik je cerita awak ni? Betul ke?
Betul!!! Saya kongsi dari pengalaman kisah benar. Mereka cuma gunakan Set buku Iqra 1-6 & Al Quran Digital My Qalam.

Set My Qalam ini satu satunya di Malaysia yang ada sertakan buku Iqra digital. Meh saya kongsi macamana diorg guna. Buku iqra sama format macam buku iqra yang anak anda belajar mengaji, tapi ada coding khas yang boleh dikesan Pen digital yang ada dalam set ni. Cara penggunaan yang sangat mudah. Anak anda Cuma sentuh dan bacaan Qari akan keluar dari pen digital ini bagi setiap perkataan yang disentuh.

Perubahan ketara pada anak2 ialah, mereka jadi sangat seronok sebab ia unik, macam gadjet juga. Sentuh keluar suara. Anak-anak akan leka menggunakan pen digital ni & InsyaAllah, lebih cepat belajar mengaji. Anda pun tak perlu risau sangat kalau sebutan bacaan Quran anda kurang baik, sebab suara yang di rakam semuanya dari Qari yang hebat.
Q2: Anak saya dah habis belajar IQRA 1-6, tapi sekarang belum cukup mahir baca Quran, camana nak buat ye?
Ok, bagi yang dah tamat belajar IQRA 1-6, boleh guna Al-Quran digital. Saiz sama macam quran normal, tapi di tepi ada icon-icon yang boleh disentuh dengan pen digital. Cuma sentuh nama Qari dan sentuh pada ayat yang dikehendaki, anak anda dapat mendengar alunan merdu bacaan mereka. Ada 8 bacaan qari yang boleh dipilih.
Q3: Saya masih perlukan maklumat lanjut kelebihan Set My Qalam ni, apa perlu saya buat?
Mudah, boleh direct hubungi wakil kami En. Ismail di
SMS/WhatsApp/Call : +60137517867
Fb Page : facebook.com/QuranDigitalPintar
p/s: anda boleh mohon sesi demo live via Skype untuk melihat bagaimana Set My Qalam ni dapat membantu anak-anak anda cepat belajar membaca Al-Quran
Q4: Kenapa saya perlu dapatkan sekarang? Nanti-nanti lah boleh beli….
Betul, terserah pada anda bila nak beli. Tapi untuk lebih nilai bagi wang yang anda laburkan, ambillah peluang promosi yang di tawarkan. TERHAD sehingga SELASA ni 30 April 2013. Setiap pembelian akan ditawarkan hadiah PERCUMA BEG PVC & SEJADAH POKET BERKOMPAS. 
 Syaratnya, pembayaran & order mesti diterima sebelum jam 11 pagi 30hb April 2013 ni. Dah lebih 3000 orang membeli dan mendapat manafaat dari set ni. Anda bila lagi??? InsyaAllah, anda akan sangat berpuas hati :-)

Hubungi kami SEKARANG!!! SMS/WhatsApp/Call +60137517867





Anne Ngasri Hamil 3 Bulan!

Posted: 26 Apr 2013 11:41 PM PDT

Tahniah kepada Anne Ngasri kerana dikhabarkan sudah hamil/mengandung anak yang berusia 3 bulan dari zuriat suami barunya, Mohd Sumali. Namun difahamkan walaupun hamil/mengadung, Anne tetap bersama-sama dengan suaminya untuk berkempen untuk PRU13 sebagai orang kuat BN/UMNO.
"Keadaan saya yang hamil tidak menghalang untuk saya menemani suami berkempen malah saya cukup bersemangat.

"Bagaimanapun bukan setiap hari saya keluar berkempen tetapi mengikut kesesuaian dalam keadaan berbadan dua. Namun peluang turun berkempen cukup menyeronokkan," jelas Anne. -Sumber
Hasil perkahwinan terdahulu bersama bekas suami, Abdul Wafi Hassan, mereka dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Abdul Warits, 5, Abdul Wafri, 4, dan Nazharah Afrozah yang kini berusia tiga tahun.

Sumali pula mempunyai seorang anak lelaki, Sufian Hakim, 8, hasil perkahwinan terdahulunya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines